وتوعروسک گردان عروسکی هستی که در بی حضور تو عروسک گردانی پیشه کرده بود ! شاید دست سر نوشت همین نخهای نامرییست که دستان مرا در بند کرده اند . چه کسی میخندد ؟ وقتی به فرمان دستان تو دست سرنوشت عروسک را میگریاند..........................................نظر یادت نره نازنین .

۱۳۸۹ مهر ۸, پنجشنبه

مذهبی ها بخوانند



وقت مناسب برای زفاف

مقاربت در شبهای دوشنبه , سه شنبه , پنج شنبه , جمعه و نیز روز پنجشنبه هنگام زوال و روز جمعه بعد از عصر سفارش شده است .
مطابق روایات نطفه ای که در شب دوشنبه منعقد شود با قرآن مانوس خواهد شد و آن را حفظ خواهد نمود و به آنچه که خداوند برای او محقق کند راضی خواهد بود .
نطفه ای که در شب سه شنبه منعقد شود , چه بسا در راه خدا شهید شود بعد از آنکه شهادتین بر زبان خواهد آورد , وی قلبی رئوف خواهد داشت , سخن گو و خوش زبان خواهد بود و مردم از زبان او در آزار نمی باشند .
نطفه ای که در شب پنجشنبه منعقد شود حکیم و عالم خواهد شد و یا از حکام خواهد شد .
نطفه ای که در روز پنجشنبه هنگام زوال منعقد شود , تا پیری از شیطان فاصله خواهد گرفت و دنیا و آخرت خود را آباد خواهد کرد .
نطفه ای که در شب جمعه منعقد شود , سخنور و خطیب خواهد شد , و اگر مقاربت بعد از نماز عشاء صورت گیرد چه بسا از نیکان برجسته شود .
و نطفه ای که در روزز جمعه بعد از عصر منعقد شود , عالمی معروف و مشهور شود . ( بحار الانوار - ج 103 - ص 282 , وسیله , ص 313)
در مطلب قبلی با اشاره به نوشته ی محمود اکبری بهترین لحظه ی زفاف را نیمه های شب گفتیم . اما به نوشته ی دکتر علی غضنفری در کتاب زفاف بهترین لحظه برای زفاف , شب بعد از برطرف شدن سرخی طرف مغرب خواهد بود .


امام باقر علیه السلام می فرماید :
حوائجتان را در روز طلب کنید که خداوند حیاء را در چشمها قرار داده است ( مردم با دیدن یکدیگر حیاء می کنند به هم تعدی کنند ) , ازدواج را در شب انجام دهید که خداوند آن را مایه ی آرامش قرار داده است . ( بحارالانوار , ج 103 , ص 277 )

امام صادق علیه السلام نیز می فرماید :
عروستان را شبها به خانه ی همسر ببرید و روزها طعام دهید . ( بحارالانوار , ج 103 , صفحه 266)
امام رضا علیه السلام هم فرموده است :
خداوند شب و زن را مایه ی آرامش قرار داد , پس تزویج شبانه و طعام به مردم سنت شده است . ( بحارالانوار , ج 103 , ص 278 )

حضرت امیر علیه السلام روز جمعه را به عنوان روز خواستگاری و عقد مطرح نموده است
امام رضا علیه السلام هم فرموده است :
خداوند شب و زن را مایه ی آرامش قرار داد , پس تزویج شبانه و طعام به مردم سنت شده است . ( بحارالانوار , ج 103 , ص 278 )

هیچ نظری موجود نیست: