وتوعروسک گردان عروسکی هستی که در بی حضور تو عروسک گردانی پیشه کرده بود ! شاید دست سر نوشت همین نخهای نامرییست که دستان مرا در بند کرده اند . چه کسی میخندد ؟ وقتی به فرمان دستان تو دست سرنوشت عروسک را میگریاند..........................................نظر یادت نره نازنین .

۱۳۸۹ فروردین ۳۰, دوشنبه

چگونه جوان - زیبا - جذاب باشیم؟؟


جذابیت، جوانی، زیبایی از یك صورت تصویری ماندگار و زیبا می سازند. اما چرا می گویند یك صورت زیبا و دیگری نازیباست؟ زیبایی چیست و چه صورت هایی زیبا شناخته می شوند؟ جراحان و متخصصان زیبایی چه تغییراتی در چهره به وجود می آورند كه آن را جذاب و زیبا می سازند؟ ************
آنها كه زیبا هستند برداشت و مفهوم زیبایی در جوامع گوناگون بسیار متفاوت است. تبلیغات رسانه های گروهی، فیلم ها و نوشته ها نیز بر معیارهای ما از زیبایی موثر خواهند بود. به عنوان مثال بینی پهن در جامعه ما زیبا نیست ولی در كشور گینه نماد زیبایی و جذابیت است. یا در بسیاری از كشورهای اروپایی و امریكایی و كشور خودمان، دندان هایی سفید و ردیف زیبا به نظر می رسند ولی در بعضی كشورهای افریقایی سیاه كردن همه دندان ها با مواد رنگی و شیمیایی خاص، گامی در جهت زیباتر شدن به شمار می رود. زیبایی به مجموعه ای از خصوصیات گفته می شود كه احساس خوشایندی را در ذهن به وجود آورند و باعث جذابیت شوند. به زبان دیگر هر چه صورت یك فرد به ظاهر انسانی نزدیك تر باشد، زیباتر به نظر می رسد. هر چه یك صورت با طبیعت هماهنگی و توازن بیشتری داشته باشد، جذابیت افزون تری خواهد داشت چون سلامت، زنده بودن و شادی و خوبی را به نمایش می گذارد. ***************
زیبایی از نگاه جامعه زیبایی ظاهری فرد اثرات زیادی در روابط اجتماعی فرد و تاثیر او بر اطرافیانش در جامعه خواهد داشت. حقیقت این است كه بیشتر ما در برخورد اول با یك شخص غریبه، زیبایی ظاهری فرد را ملاكی برای ارزیابی شخصیت او قرار می دهیم. نتایج یك تحقیق كه در یكی از دانشگاه های لندن انجام شد، نشان داد كه از میان 11 هزار فردی كه مورد مطالعه قرار گرفته بودند، افرادی كه زیبایی ظاهری بیشتری داشتند، درآمدی بیش از دیگران كسب می كردند و كسانی كه زیبایی ظاهری كمتری داشتند 13درصد درآمد كمتری از دیگران داشتند. محققان اعتقاد دارند علت این پدیده اعتماد به نفسی است كه زیبایی ظاهری به شخص می بخشد تا در موقعیت های شغلی و اجتماعی موثرتر و مطمئن تر عمل كند، بعضی اعتقاد دارند زیبایی ظاهری به فرد این امكان را می دهد كه از منافع و امكانات جامعه بیشتر استفاده كند به عنوان مثال، شغل بهتری كسب كند، و در حرفه خود پیشرفت كند و یا بتواند شریك زندگی مناسب تری انتخاب كند.
*****************
خصوصیات یك چهره زیبا گر چه می گویند <زیبایی باید در نگاه تو باشد نه در آنچه بدان می نگری>، مطالعات علمی نشان داده اند، چهره هایی كه به نظر ما زیبا و جذاب به نظر می رسند، ویژگی های خاصی دارند كه این ویژگی ها را در 3 گروه اصلی می توان جای داد:
1 سلامت و تندرستی، 2زیبایی، 3 حالتی از معصومیت چهره كودكان
همچنین تحقیقات علمی و روان شناسی در جامعه امروز جهان، معیارهای خاصی را برای چهره زیبا در نظر می گیرند كه البته مطلق نیستند. آكادمی جراحی زیبایی امریكا، مشخصات یك چهره زیبا برای خانم ها را پوست كمی برنزه و نه رنگ پریده، صورتی باریك و بدون چربی اضافه، لب های پر، ابروهای پر و تیره، مژه های بلند و باریك، گونه های برجسته، پلك های باریك، بینی باریك، پوست شفاف و كشیده و بدون چین و چروك، دندان های سفید و مرتب، چشم های درشت و شفاف، پیشانی بلند، در نظر می گیرند در مقابل ویژگی های یك چهره زیبا برای آقایان؛ پوست تیره تر و سبزه، صورت جمع وجور و باریك با چربی كم، لب های قرینه، ابروهای تیره و مژه های پر، پهن تر بودن نیمه فوقانی صورت نسبت به نیمه تحتانی، چانه برجسته كه نشاندهنده قدرت مرد است، فك پایین قوی و بازاویه های مشخص، ابروهای پر و تیره، شیار بین بینی و لب كم عمق و پلك های نازك، است.این معیارها در جامعه های مختلف ممكن است كمی متفاوت باشد و سلیقه شخصی افراد مختلف نیز بر معیارهای ذهنی آنها از یك چهره زیبا موثر است ولی با وجود این، اصول و معیارهای زیبایی انسان در طول تاریخ و تا به امروز ثابت باقی مانده است.
***************
عدد طلایی مطالعات دانشمندان و اندازه گیری عناصر زیبای طبیعت مانند گل ها، حشرات و پرندگان نشان می دهد كه همیشه یك نسبت طلایی و یك عدد مشخصی بین ابعاد عناصر زیبای طبیعت وجود دارد. و این عدد 1/618 است. این نسبت در ابعاد چهره انسان و همچنین چشم انداز دندان ها هنگام لبخند زدن رعایت شده است. به این شكل كه صورت هایی كه موزون و هماهنگ به نظر می رسند، نسبت طول به عرضشان 1/618 است و همچنین اگر یك فرد یك <لبخند زیبا> داشته باشد، این نسبت به نوعی در نمای دندان هایش رعایت شده است. نسبت طلایی در گلبرگ های گل ها و اندازه های بدن حشرات و حلزون ها نیز خود را نشان می دهد.
****************
ناقرینگی زیبا اگر از یك صورت عكسی تهیه كرده و به وسیله فتوشاپ آن عكس را نصف كنیم و تلاش كنیم با استفاده از عكس یك نیمه صورت نیمه دیگر را ترسیم كنیم مشاهده می كنیم عكس حاضر با صورت طبیعی تفاوت دارد و این نشان می دهد كه صورت انسان دقیقا قرینه نیست. ********************
هر چهره ای با لبخند زیبا نیست علاوه بر اجزاء صورت، حالت های صورت نیز بر جذابیت چهره اثر مستقیمی دارند. حالت هایی از چهره وجود دارند كه با آن چهره جذاب است و حالت هایی وجود دارد كه جذابیت چهره را می كاهد. به عنوان مثال آكادمی زیبایی امریكا معتقد است <كه هر چهره ای الزاما با لبخند زیبا نیست.> چهره هایی كه حالت هایی از شادی، انرژی و آشنایی و خودمانی بودن را به نمایش می گذارند، جذاب تر به نظر می رسند.
*******************
بمبی ساعتی درون چهره زیبا پیری، بزرگ ترین دشمن یك چهره زیبا است كه زیباترین چهره ها را به تاراج غارتگری خود می برد. با پیر شدن، پوست قابلیت كشش خود را از دست می دهد و چشمانی درشت و پلك های باریك جای خود را به پلك هایی افتاده و چشمانی كه رد پای پیری بر آن به جای مانده است می دهند گر چه تكنیك های جراحی مدرن زمان انفجار این بمب ساعتی را به تعویق می اندازند، ولی هنوز نتوانسته اند آن را به طور كامل از كار بیندازند.

هیچ نظری موجود نیست: